Jumaat, 14 Oktober 2011

Rahsia Buat Duit Di Internet Tanpa Perlu Simpan Stok

“Aku tahu boleh buat duit di internet. Tetapi aku malas untuk simpan stok. Nanti bertimbun-timbun barang di rumah.”
Adakah tuan dan puan pernah dengar kenyataan yang sama seperti di atas? Situasi itu menunjukkan majoriti pengguna internet di Malaysia, tidak memulakan perniagaan internet bukan kerana tidak tahu untuk bermula.
Tetapi mereka khuatir untuk simpan stok. Kerana simpan stok ini melibatkan risiko yang tinggi. Jika produk kita laku, maka stok kita akan licin. Jika sebaliknya, kita akan terus menyimpan stok dalam rumah dan menanggung kos kerugian yang semakin bertambah.
Bagi mengelakkan perkara ini daripada berlaku, kita mempunyai dua pilihan iaitu:
01.Mencari kaedah dan jalan penyelesaian untuk menyelesaikan semua stok produk.
02.Menggunakan sistem 'dropshipping', iaitu sistem untung atas angin. 

Dropshipping
Pendedahan Eksklusif Buat Duit Tanpa Produk Menurut sumber maklumat yang dibekalkan oleh Wikipedia, dropshipping bermaksud syarikat penyedia akan membekalkan produk untuk kita. Apa yang perlu kita lakukan adalah pemasaran dan jualan.
Kita tidak perlu simpan stok produk di rumah, atau menjadi stokis. Kaedah ini diguna pakai oleh pemilik-pemilik bisnes luar negara, khususnya Amerika Syarikat. Syarikat A akan membekalkan beberapa jenis produk, dan kita akan mendaftar sebagai ahli berdasarkan pembayaran yang telah ditetapkan.
Selepas menjadi ahli, kita hanya perlu mempromosikan produk kepada prospek. Apabila mereka mahu beli, duit itu akan masuk ke akaun bank kita terlebih dahulu. Kemudian kita akan membayar pada syarikat A, dan mereka akan menghantar produk terus ke rumah pembeli.
Jika dilihat secara keseluruhan, sistem dropshipping ini mudah kerana kita hanya perlu mempromosikan produk, dan memperoleh keuntungan tanpa perlu membekalkan, membungkus, dan menghantar produk.
Kos Operasi Rendah, Untung Maksima
Kos untuk menyertai ahli bagi penyedia sistem perniagaan dropshipping adalah sekitar RM20 hingga RM100 sahaja. Namun jika dilihat daripada segi keuntungan, kita akan dapat lebih banyak faedah kerana tugas kita lebih mudah berbanding syarikat penyedia.
Mereka perlu simpan stok, pembungkusan dan penghantaran. Tugas kita hanya mendapatkan jualan, kemudian memperoleh komisyen yang telah ditetapkan untuk satu-satu produk.
Kaedah buat duit dengan sistem dropshipping ini merupakan satu permulaan, bagi mereka yang ingin buat duit di internet, tanpa perlu risau tentang stok produk. Antara sistem yang menyediakan perkhidmatan ini adalah Sinar Niaga.
Rahsia Dropshipping – Ketahui Lebih Lanjut Di Akademi Usahawan Ingin tahu lebih banyak rahsia mengenai kaedah buat duit dengan dropship?
Sertai Seminar Akademi Usahawan dan Tuan Adly Mukhtar, akan membongkarkan 1001 cara untuk menjana pendapatan lumayan dengan hanya menggunakan komputer.
Untuk maklumat lanjut, sila layari www.iluvislam.com/akademi-usahawan.

0 ulasan:

Catat Ulasan